Jeśli prowadzisz działalność usługową i nie posiadałaś wcześniej terminali płatniczych, to możesz wziąć udział w programie Polska BezgotówkowaDzięki niemu bez opłat uzyskasz urządzenie i nie będziesz płaciła prowizji od transakcji do 100 tys. zł obrotu przez 12 miesięcy. Poniżej opiszę jak sama skorzystałam z tego programu zwiększając okres promocji do 14 miesięcy i zwolnienia z transakcji od dodatkowych 20 tys. zł.

Jak to działa?

Program refundowany jest przez Fundację Polska Bezgotówkowa, która została powołana przez Związek Banków Polskich. Aby skorzystać z refundacji musisz zgłosić się do jednego z agentów rozliczeniowych uczestniczących w programie Fundacji Polska Bezgotówkowa. Na dzień dzisiejszy (tj. 20.04.2018) lista agentów wygląda następująco:

  • Alior Bank S.A.
  • Bank BPS S.A.
  • Bank Pekao S.A.
  • Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A.
  • eCard S.A.
  • Elavon Financial Services
  • eService Sp z o.o.
  • FirstData Polska S.A.
  • ING Bank Śląski S.A.
  • mBank S.A.
  • PaySquare a Worldline Company
  • PayTel S.A.
  • PKO Bank Polski S.A.
  • Planet Pay Sp z o.o.
  • SIX Payment Services (Europe) S.A.

Podpisujesz umowę z wybranym agentem i po niedługim czasie terminal zostanie dostarczony kurierem. Od teraz Fundacja Polska Bezgotówkowa będzie do 12 miesięcy pokrywała wszystkie opłaty związane z terminalem do 100 tys. zł obrotu.

Podsumowując:

  1. Składasz wniosek u agenta
  2. Podpisujesz umowę
  3. Zostajesz zakwalifikowana do programu
  4. Otrzymujesz terminal

Jak zwiększyłam okres refundacji do 14 miesięcy i zwolnienie z prowizji od dodatkowych 20 tys. zł?

Zupełnie przypadkiem. Ponieważ konto firmowe posiadam w ING, wzięłam też od nich terminal płatniczy. Okazało się jednak, że bank sam dodatkowo refunduje opłaty w 13-tym i 14-tym miesiącu umowy i pomija prowizję do wysokości 20 tys. zł od obrotu. Tutaj należy wziąć pod uwagę, że umowę trzeba jednak podpisać na 18 miesięcy. Natomiast jest to krócej niż w większości przypadków, gdzie umowy trwają do 24 miesięcy.

Terminal płatniczy

Jako wizażystka wykonująca również makijaże ślubne na wyjazdach, skorzystałam oczywiście z terminala mobilnego. W ING był to Verifone VX675. Bezprzewodowy, kompaktowy, podobno najmniejszy na rynku. W tym wypadku nie warto korzystać z płatnego supportu przy konfiguracji urządzenia, ponieważ sprowadzało się to wyłącznie do wpisania odpowiedniego kodu z umowy przy pierwszym uruchomieniu urządzenia i włożeniu rolki papieru.

Facelove - mój terminal płatniczy Verifone VX675

Sam terminal jest intuicyjny, zlecenie transakcji wykonuje się łatwo i szybko, a wymiana rolki jest bardzo łatwa. Jedyny minus, to jego długie uruchamianie. Dlatego trzeba pamiętać aby przed rozpoczęciem pracy go włączyć lub tak jak ja to robię – mieć go włączony cały czas (ale większość czasu pracuję w studio).

Obsługiwane płatności

Wszystkie najpopularniejsze systemy. Włącznie z możliwością płacenia Blikiem z telefonu i CashBackiem, czyli wypłatą gotówki klientowi.

Akceptuję wszystkie dostępne formy płatności

Jak się sprawdza w praktyce?

Bardzo dobrze. Klientka płaci za usługę, a środki mam na koncie zaraz rano następnego dnia. To pewnie zaleta wszystkich agentów powiązanych z bankami. Dodatkowo posiadam dostęp do osobnego systemu ING POS w którym dostępne są zestawienia transakcji.

Kiedy nie możesz skorzystać z udziału w programie?

Jeśli Twoja firma przyjmowała już wcześniej płatności kartami, niestety nie może skorzystać z programu Polska Bezgotówkowa.
Pełne kryteria uczestnictwa w programie możesz pobrać stąd.

Artykuł nie jest sponsorowany. Urządzenie wybrałam głównie ze względu na to, że posiadam konto firmowe w ING. Po zakończeniu umowy będę mogła zmienić operatora jeśli znajdę korzystniejszą ofertę.